2009-06-25 - 2009-06-30

Podróż Eskapada szlakiem dolnej Wisły. Nogat i Kanał Elbląski

Opisywane miejsca: Grudziądz, Malbork, Elbląg, Drużno, Buczyniec (85 km)
Typ: Plan podróży
szlakiem królowej naszych rzek
  • miejsce postojowe
  • Grudziądz
  • na brzegu Wisły
  • na Wiśle
  • Nowe - widok od strony Wisły
  • Pozostałości zniszczonego mostu na Wiśle
  • Panorama Gniewa

Nogatu (62km) nie da się przepłynąć ot tak 'z marszu'. Do pokonania mamy cztery stopnie wodne:

  1. Biała Góra - węzeł wodny (Wisła/Nogat) ze śluzą.
  2. Szonowo - śluza
  3. Rakowiec - śluza
  4. Michałowo -śluza
 Różnica poziomu wody pomiędzy Wislą a Zalewem Wiślanym ok. 7,5m
  • płycizny na Wiśle
  • ostatni postój na Wiśle
  • na granicy Wisły i Nogatu
  • Biała Góra od strony Nogatu
  • węzel wodny Biała Góra
  • przystań żeglarska w Malborku
  • przystań żeglarska w Malborku
  • Nasza flotylla na przystani w Malborku.
  • zamek krzyżacki w Malborku
  • zamek krzyżacki w Malborku
  • zmierzch
Awaria turbinki wodnej w silniku naszej jednostki zniweczyła plany pożeglowania na Zalewie Wiślanym...naszym celem jest Jeziorak. Z mniejsza prędkością ale o własnych siłach kierujemy się do przystani w Elblągu
  • Wrota bezpieczeństwa Kanału Jagiellońskiego
  • na Kanale Jagiellońskim
  • przystań żeglarska w Elblągu
  • Elbląg
Kanał łączy Jezioro Drużno z jeziorem Jeziorak oraz z Drwęcą . Kanał Elbląski jest najdłuższym kanałem żeglownym w Polsce. Jego długość wynosi 84,2 km
  • żegnamy Elbląg...
  • Kanał Elbląski
  • Jezioro Drużno
  • Kanał Elbląski
  • pierwsza pochylnia - Całuny
  • pochylnia  Całuny
  • na pochylni Całuny

    Zespół pięciu pochylni umożliwiający pokonanie przez jednostki pływające różnicy poziomów pomiędzy Jeziorem Drużno a wyżej położonymi akwenami pojezierza Iławskiego. Przeciąganie jednostek po części lądowej odbywa się na wózkach ciągniętych po torach przy pomocy urzadzeń wyciągowych, napędzanych kolami wodnymi lub turbiną wodną (Całuny).

Projekt opracował i zrealizował w latach 1845-1860 i 1874-1881 inż. J.J.Steenke.

 

  • tablica informacyjna
  • kola dolnego systemu linowego pochylni
  • system opłat
  • Adsc03417
  • no to jedziemy...
  • oni zjeżdżają
  • system 'wyładunku'1
  • system 'wyładunku'2
  • system 'wyładunku'3
  • na pochylni
  • system napędu
  • system napędu
  • system napędu
  • system napędu
  • pochylnia Buczyniec
  • 'wodowanie' statku 1
  • 'wodowanie' statku 2
  • 'wodowanie' statku 3
  • przerwa na posiłek
  • Całuny

Zaloguj się, aby skomentować tę podróż

Komentarze

  1. ryzako
    ryzako (25.10.2011 21:41) +1
    mój sternik zarzadzał składanie masztu nawet jeśli było w zapasie 2m
  2. alefur
    alefur (22.10.2011 11:29) +1
    Taranem to nas wzięła woda, z przyczyn "nazwijmy to nieokreślonych " my robiliśmy za tamę ... ale takie rzeczy nam nie straszne, w Elblągu trochę pod kurowaliśmy maszt, zdobyliśmy Malbork i dalej opisany przez Ciebie szlak. Dodam, że jedną ze śluz przemierzaliśmy z dusza na ramieniu, a pod jednym z mostów przechodziliśmy na "opuszkach palców" - luzu mieliśmy 2 cm.
  3. ryzako
    ryzako (17.10.2011 23:40)
    ale most autostradowy nad Wisłą w tym miejscu jest...dziwne
  4. pt.janicki
    pt.janicki (17.10.2011 20:12)
    ...w dzisiejszych "Faktach" była informacja, że do Grudziądza nie ma na razie zjazdu z nowo wybudowanej autostrady A1...
    ...mam jednak nadzieję, że po okresie "Polski w budowie" już nie trzeba będzie utyskiwać na takie pierdoły...
  5. ryzako
    ryzako (13.10.2011 10:28) +2
    zastosowaliście zmodyfikowaną technikę abordażu taranowego?
    dobra strategia polega na wyborze taktyki zapewnaiwjącej maksymalne zdobycze przy minimalnych stratach :)
  6. alefur
    alefur (12.10.2011 20:41) +2
    zamiast dyplomu, łódka doczekała się wymiany masztu ... za Zamek zdobyliśmy lądem :D
  7. alefur
    alefur (12.10.2011 19:18) +3
    Parę lat temu płynęłam tym odcinkiem i nawet chcieliśmy zdobyć zamek w Gniewie abordażem :) co źle wpłynęło na stan łódki... ale przygoda była przednia.